tisdag 28 juni 2011

LCHF-bröd version 2


Detta är tredje gången jag bakar detta bröd och den godaste varianten hittills. Lite förenklingar och småjusteringar och jag tror jag kommit fram till det Ultimata brödet! Så saftigt, gott och mättande att jag dör en smula...

Lindas super lchf-bröd!

100 g mandel (med skal)
1 dl sesamfrön
3 dl linfrön
2 dl solrosfrön
1 dl fiberhusk
1 dl torkade plommon
2 tsk bakpulver

Mät upp bakpulver, sesamfrön och solroskärnorna i en bunke, mixa resten.
Blanda nu resten av de blöta ingredienserna i en separat skål. 

100 g smällt smör
1 msk honung
250 g keso
5 ägg

Häll nu smeten i en avlång brödform som du lagt ett bakplåtspapper i så att det inte fastnar. Var noga med att platta ut med slickepotten så att brödet inte får så många toppar och dalar, det blir lättare att skära sedan och bränns inte.

Jag körde mitt bröd i ca 1 timma på 175 grader. Körde en provsticka i mitten som inte var kladdig = klar!

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar