tisdag 28 juni 2011

Fulheten

Jag ramlade över en sida på nätet med fantastiska illustrationer och teckningar. Åh jag blev helt galet kär i Fulheten. Jag älskar humor och satir som observerar "självklarheter" och fenomen i samhället i stort så väl som hemma i vardagsrummet hos Svenssons och Von-(någonting). Att ifrågasätta självklarheterna är början på förändring.











Den här är så fruktansvärt bra att jag vill rama in den!  



Åh mellanstadiet kommer tillbaka till mig!
Obligatoriska roteringen av bänkarna i klassrummet som till slut gjorde att jag hamnade bredvid killen som slängde suddigummi på mig och "visade att han gillade mig" genom att ge mig muskeldödare när fröken skrev på tavlan. 
Kan än idag bli förbannad, inte på killen utan på de vuxna som anser att detta är OK beteende och valde att blunda eller ännu värre säga att det var OK när jag sa ifrån. De vuxna vill jag ge en muskeldödare!

Vuxna får inte slå barn. Barn får inte slå vuxna. Varför tycker en del vuxna att det är ok att barn slår andra barn? Åhh jag blir så arg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar