fredag 4 mars 2011

Virkad fredagssynd



Två stycken runda grytlappar som ligger i ett ytterst hemligt paketet på väg till min pappa. 

Denna vecka har jag försökt ta mig över ett hinder, nämligen virkning. Oj vad jag har ogillat att virka förut. Men med hjälp av en bok jag fick av min svärmor är jag några steg närmare att förstå denna ädla konst.

Jag upptäckte även att det är vansinnigt praktiskt att virka när man pendlar. Mindre pinnar att hålla reda på och mindre "svängrums-krävande" när man sitter som en inklämd sardin på bussen.

Lyckan är stor när polletten trillar ner!


Mönstret är frihandat och gjort efter metoden Testa-dig-fram. Gjort med 3,5 nål och ett grovt bomullsblandgarn, Drops Cotton Light som köptes på min nya favoritgarnaffär här i Göteborg. (En stor del i favoritdelen är att de har prickiga påsar och att den ligger några hundra meter från min skola...)

1 kommentar:

  1. FIna! Och fina färger! Kul att du hittade till min blogg och kul att du gillade den! Och väldigt roligt att du läst HELA! Minns att jag också gjorde det med en blogg precis i början när jag började läsa bloggar. Det blev som ett gift och jag satt och uppdaterade hennes sida hela tiden i väntan på någon nytt. När hon skrev att hon skulle åka bort några dagar blev jag helt knäckt...

    SvaraRadera