måndag 28 februari 2011

Pimpade ljuslyktor


Jag hade tröttnat på mina genomskinliga lyktor men tänkte ändå att de skulle passa i det omgjorda köket om jag bara piffade till dem lite. Sagt och gjort blev det svarta trekanter. 

Jag skar ut rutor i 2,5 * 2,5 cm i svart dekalplast, och delade sedan dessa på tvären så att jag fick två trianglar. Jag började med att sätta trianglar uppifrån längs kanten på ljuslyktan och hela tiden titta på linjerna för att få det så rakt som möjligt. 
Tänk på att du kan faktiskt flytta om dem om du ångrar dig. Undvik bara att fingra för mycket på "hörnen" av trianglarna för då kommer det fästa dåligt i kanterna när du väl känner att du hamnat rätt.

2 kommentarer:

  1. Fint! Du har verkligen ett snyggt tema i ditt kök. Jag blir sugen på att göra zebrarandiga ljuslyktor eller kanske glas, som Eugen Trosts kaffekoppar.

    SvaraRadera
  2. Tackar clara!
    Åh de kopparna är ju fantastiskt fina, det skulle nog göra sig väldigt bra i vinyl/köksmiljö. Det finns ju sån där dekalplast som är till för att just bränna fast på keramik/glas. Try it!

    Fler köksprojekt kommer snart!

    SvaraRadera