måndag 7 november 2011

Hösten 2009






















Bodde jag i Falköping och hade praktik hos två mycket fina människor. På vägen dit en morgon tog jag dessa kort. Jag går och väntar på frostbitna höstmornar men de tycks inte komma. Har Göteborg en frostdefekt mån tro? Eller kommer det, ni som vet?

Tänk vad märkligt livet är ändå. Hur tre år kan passera lika snabbt som ett ögonblick. Man känner sig som samma människa, men ändå inte. Så mycket har hänt och samtidigt står tiden stilla.
Men trots frågan om tidens stillastående eller ej har jag på dessa tre år flyttat utomlands och hem igen, bytt stad och kommit in på konsthögskolan, blivit flickvän och snart sambo på riktigt. Blivit rikare på både kilon och kärlek. Vad händer här näst?

Vad gjorde du hösten 2009?

2 kommentarer:

  1. Jag var väldigt, väldigt vilsen. Jag letade en fast punkt med hittade ingen och trodde hela tiden att jag var lycklig. Men sett i bakspegeln så var nog 2009/början 2010 en av de värre perioderna i mitt liv.

    SvaraRadera
  2. Och så tre år senare står du i en helt annan värld. Är inte det helt magiskt? (hurtigheten Elin, hurtigheten!) Skenden och tiden är väldigt mystisk.

    SvaraRadera