onsdag 9 november 2011

Boktips!






Denna magiska bok kom på svenska -95 och landade hemma hos mig för några månader sedan. Det är mycket bra att ha en svärmor med vad som skulle kunna kallas för ett garnbibliotek! Nåväl åter till den magiska boken. Den är fruktansvärt bra och visar allt från stickning, virkning till vävning och sömnadstekniker. Mina favoritavsnitt är de med virk och stickmönster som visar olika kombinationer av tänkbara mönster det är så nedrans inspirerande att se alla varianter.

Har du någon bok du återkommer till? Något du bläddrar lite extra i när du kör fast?

God kväll! Nu djupdyker jag i garnkorgen.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är sannerligen bra med stickbibliotek. Att bläddra i mönsterböcker ger så mycket inspiration. Hoppas du kommer på något roligt att göra.

    SvaraRadera
  2. Oh listan är för lång på vad jag vill göra.
    Sticka klart "den första riktiga babykoftan" i två olika varianter, någonting med ett par unika knappar jag köpt, en liten pippimössa, en björnbabymössa, en mössa till pojkvännen och en basker till mig...Det är nog hälften...Åh så lite tid och så mycket ideer!

    SvaraRadera