tisdag 2 augusti 2011

Ibland är det tungt fast det borde vara lätt

Jag är en dålig bloggare dessa dagar men ibland är livet tungt och all inspiration har flugit sin kos.

Mitt sommarjobb är av det tråkigare slaget och varje gång jag måste gå dit suckar jag högt. Är det inte kollegor så är det vårdtagare eller varför inte inkompetenta chefer på olika nivåer. Jag är trött på att hela tiden försöka få hjulet att snurra. Uttrycket "är det inte det ena så är det det andra" stämmer in allt för väl på min arbetsplats.

Till råga på allt åkte jag på en influensa-liknande förkylning som däckade mig hela helgen och fick mig att missa både 10:e och 9:e-sista arbetspasset på jobbet.

Om två långa veckor slutar sommarjobbet och jag är redan nu helt slut både psykiskt och fysiskt. Men jag längtar efter vardag. Min vardag av skola, gå till gymmet, ta en fika med en vän, och komma hem till Olles varma famn. Gudars vad jag längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar