onsdag 1 juni 2011

Mitt första stickade klädesplagg är klart!




Jag var på Garnverket i Linköping och hittade ett fantastiskt ekologiskt bomullsgarn som jag föll stenhårt för, ihop med ett franskt mönster blev det en grym body! Jag gjorde lite ändringar och virkade kanterna istället för att sticka. Jag gillar att rama in med virkade kanter, snyggt och kul att göra men kanske inte på allt, eller?

För att vara mitt första stickade plagg är jag nöjd. Nästa projekt vill jag köra på rundstickor för att slippa sömmarna längs sidorna. Kanske tar jag en storlek mindre stickor och jobbar lite på att sticka fastare. Nu ska den tvättas och strykas! Hurra!

Tack mamma för garnet och mönstret, och svärmor för knapparna.

5 kommentarer:

  1. När (om) jag får barn så får du göra massa söta tröjor, strumpor och mössor! :P

    SvaraRadera
  2. Sicken snygg! En sån vill jag också sticka!

    Det finns säkert nåt smidigare sätt att lägga in bilderna som etiketter, men jag gjorde såhär:
    Ändrade bilderna i photoshop till rätt storlek och la in en textruta. Sen la jag in varje bild för sig i blogger, det som kallas gadget tror jag. Och så gjorde jag varje bild till en länk som länkar till de etiketter jag har.
    Jag är inte jättebra på det här med teknik, men jag hoppas du förstår min virriga förklaring!

    SvaraRadera
  3. hihi ja visst blev den som en liten karamell! :D

    Jag förstår din förklaring och slipper nu leta runt på blogger efter en funktion som gör detta, tro mig jag har letat!

    SvaraRadera
  4. sv: Hej Linda! Absolut, det jobbar två killar hos Salon Victor på grönsakstorget som är outstanding, båda två. Dani och Simon, det är Simon jag själv besöker som är designer men Dani är dock topstylist om man söker det.

    Hoppas det går bra med lockarna! :-) Kram Simoneh.se!

    SvaraRadera