söndag 30 oktober 2011

Årets första julklapp är klappad och klar!



(bild från Unicef`s hemsida)

Jag erkänner jag äääälskar den mysiga hösten, fina julen och nästan allt som hör till. Att redan i Oktober börja med julklappar hör till, det är som en kola man kan suga på hur länge som helst på, mycket längre än en riktig kola.

Jag försöker att göra så mycket av mina julklappar själv, dels för att jag tycker det är kul och dels för att jag faktiskt kan, det är mer jul för mig än att hoppa på det masshysteriska shoppingtåget. Att ge något personligt till var och en, att ge av omtanke och inte tvång.
Att tillfredsställelsen att ge är större än att få när man blir äldre tycker jag är riktigt fint, ja fint som snus rent av. Men om man nu i vuxen ålder får önska sig en julklapp så önskar jag mig ett malarianät, avmaskiningstabletter, mässlingsvaccin eller varför inte ett skolpaket på Unicefs hemsida. Den julklappen skulle jag bli riktigt riktigt glad över!

Hur förhåller du dig till julen? Hur mycket gör du, och hur mycket köper du av det du ger bort? Hur många paket ger du till var och en? Varför ger du det du ger?

2 kommentarer:

  1. Jag ger presenter till fyra personer, de som står mig absolut närmast. Visst skulle vi kunna sluta med det, men jag vill inte det! Men hellre ingen present än en som inte passar, som är köpt "bara för att", det tycker jag i alla fall.

    Jag gör också de flesta klapparna själv, och är snart klar med paket nr 2 för i år :).

    SvaraRadera
  2. Det låter så skönt att inte behöva ge till hela tjocka släkten och några vänner på det.

    Blir nyfiken på vad du gjort, får man se smygtitt eller finns risk för avslöjande om det bloggas? :)

    SvaraRadera